bila dah MONOPOS...


Sekarang aku dah masuk 30 tahun. Dah tua aku rupanya. Dah 30 tahun idup kat dunia ni. Entah cukup ke tidak amalan yang ader. Amalan dunia satu hal, nak hidup, kena ader duit. Nak ada duit, kena kerja. Kerja kerja, tetapi, hutang still bertimbun-timbun jugak. Amalan akhirat, yang ni lagi penting. Kalau dah muda, suka sangat enjoy. Sentiasa lalai, ni semua mesti pasal terpengaruh dengan dugaan dan nikmat di dunia.

Kalau macam laki, macam aku, 30 tahun baru nak masuk alam DEWASA, kira baru nak tua. Kalau citer pasal tua, mesti ramai pk pasal monopos, pasal kedut, pasal penyakit, macam-macam lagi la...

Kalau kedut, still boleh dilambatkan. Makan ulam2 ke, pegi wat botoq, hahaha. Kalau penyakit, still boleh (cuba) elak, kena exercise, pegi jog, kasi keja yg byk kuar peluh, kalori. Tapi... kalau pasal MONOPOS, buleh kasi lambat ker???

ko nak tau pasal aper aku duk citer pasal monopos ni ker? Erm,,, kalau tajuk Tua Sebelum Usia, dah byk sgt org duk citer. Tapi korang penah dengar citer Monopos Sebelum Masa tak? Ni bukan monopos psl SX jer... Monopos dlm erti kata, tiba tiba buang tebiat... Dulu masa bujang2 buat ni ok jer, buat tu ok jer. Skang tiba2 sensitip lak. Tak ajak kluar pegi F1 pun nak majuk. Tak ajak gi makan Mekdi pun muncung. Terlupa ajak beronggeng kat Redbox pun tarik muker. Huhuhu. Ala,, benda kecik tu. maafkan kami. Bukan smua program nak kena jemput semua. Kekadang ada yg private... Syhhhh.
Korang paham tak aku ckp aper ni???

Kepada kawan-kawan lelaki aku yang dah nak masuk zaman monopos ni,,, jangan risau. Aku pun sama macam korang. Dah tua dan nak monopos jugak... Muah ha ha huhuhu :(
Jocko Top Travel Blogger

8 comments:

  1. Hu! Hu! Nape JK marah-marah nie?...
    Itulah boleh jadik cepat tua nie! ahak!..Emm Alhamdulillah sampai sekarang masih nampak muda, masih dikatakan muda dan umur hanyalah angka....p/s banyakkan makan vitamin dan sentiasa cool dalam setiap perkara....

    ReplyDelete
  2. hahaha
    sue,,, mana ader marah. aku tgh muhasabah diri ni...

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:15 PM

    dis yer masuk ke bnm star?

    ReplyDelete
  4. hahaha,,, taun ni? tgk la. Kalu adiah dia keta BMW sebijik aku masuk.

    ReplyDelete
  5. jgn lupa ajak aku gie redbox dan monopos

    ReplyDelete
  6. buleh buleh
    aku rasa ko dah monopos lama dah
    psl kat UK tu, SEJUK...
    keh keh keh... jgn lupa support Man Utd malam ni... kim salam aku kat RONALDO

    ReplyDelete
  7. apdet.. apdet! :p

    ReplyDelete
  8. aiyoo.. monopos thingy.. sgt sensitif ok. silap cakap merana diri. pui..

    ReplyDelete

Thanks for your comment - MrJocko