Cara Isi Borang Kastam dan Imigresen Indonesia

Hits: 133

Cara Isi Borang Kastam Indonesia
Cara Isi Borang Kastam Indonesia

This is OLD Story. Cerita masa travel ke Indonesia beberapa bulan yang lepas. Ini cerita Cara Isi Borang Kastam dan Imigresen Indonesia.

Cerita travel ke Bandung aku tinggalkan gitu jer la. Lagi pun dah lama. Cuma satu nak share, bila ke Indonesia, anda akan dapat borang seperti ini, seawal masa dalam penerbangan. Jika datang satu family, cukup lah isi satu ajer. Wakil sahaja dah cukup, tak payah isi untuk semua orang.

Borang Kastam Indonesia ini sebaiknya isi dengan jelas, informasi tentang nama, alamat tempat tinggal di Indonesia, tujuan lawatan, info tentang jumlah duit yang dibawa dan beberapa info lain yang penting. Isikan siap-siap sebelum ke kaunter Imigresen dan kaunter Kastam. 

Yang penting korang jangan bawak masuk benda terlarang serta “Narkoba” (dadah) dan barang-barang terlarang.

Selamat Melawat Indonesia ya Pak…

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.