GShock Original Murah Shopping Online Kat Sini

Dalam Dunia Blogger Pun Ada Hasad Dengki

Dalam Dunia Blogger Pun Ada Hasad Dengki. Samada kita perasan atau tidak, dalam kehidupan seharian kita akan ada orang yang suka dengan kita dan orang yang tidak suka dengan kita. Itu adalah lah lumrah. Suka atau tidak, ia bukan diluar kawalan kita dan ia sudah terjadi sejak dulu lagi.

Dunia Blogger juga tak lepas dari sifat dengki sesama blogger. Atas sebab kenapa dan mengapa mungkin orang yang terlibat sahaja yang tahu. Ada kes blogger ni kutuk blogger sana. Blogger sana perli blogger sini, macam-macam hal.

 

Kisah Benar : Ada Blogger Kena Banned

Hutang Wajib Di Bayar Walau Tidak Di Tuntut

Bila Susah, Kawan Mula Hilang

 

 

bahana hasad dengki
Hasad Dengki Sesama Blogger 

Secara peribadi, kutuk mengutuk, perli memerli dan sindiran yang biasanya terjadi mungkin lahir dari perasaan hasad dengki.

Ada yang melihat blogger sana selalu dapat invitation, dapat advertorial yang banyak, maka yang kadang-kadang dapat peluang ini mungkin akan rasa hasad dan dengki. Bukan semua, tetapi ada yang begitu.

Setakat rasa dengki tetapi ingin berusaha lebih kuat untuk menjadi lebih baik, itu tak mengapa. Ya kita tak mahu, dengki melihat kejayaan mereka, kita sindir, kita perli, kita kutuk dan tabur macam-macam pandangan negatif kepada mereka yang berjaya. Itu tak bagusss,,,

Iblis adalah yang pertama mempunyai Hasad Dengki, bila manusia diciptakan oleh Allah dan Iblis merasakan dia lebih bagus dari manusia. Sebab itu, jika kita masih lagi mempunyai perasaan hasad dengki yang menebal, maka kita mungkin mewarisi sifat terkutuk dari Iblis.

Bebaskan diri kita dari perasaan dengki sesama kita, InsyaAllah, hidup kita akan tenang dan gembira…

 

p/s : dulu saya sendiri selalu dengki melihat Travel Blogger lain selalu dapat invitation untuk sertai FAM Trip. Selepas beberapa tahun saya berusaha, kini, saya sudah dapat peluang sertai FAM Trip tersebut 😉

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.