GShock Original Murah Shopping Online Kat Sini

cerita NASI LEMAK sampai ke Kementerian Kesihatan

Holla…
Semua orang kena camana rupa Nasi Lemak, kan?
Sehari dua ni pulak, kecoh cerita pasal Nasi Lemak. Sehari dua ni jugak peniaga Nasi Lemak dah pening kepala pasal sales Nasi Lemak mereka jatuh merudum. Ini smua pasal katanya Nasi Lemak ni tak bagus untuk kesihatan.
2 – 3 hari lepas Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai mahu pengusaha kantin hanya menjual nasi lemak sehari dalam seminggu kerana Nasi Lemak adalah tergolong dalam makanan dan minuman yang tidak berkhasiat khususnya yang mengandungi gula serta garam berlebihan di kantin sekolah bagi membendung masalah pelajar mengalami obesiti.
Rasanya memang benar Nasi Lemak ni tak bagus sangat untuk kesihatan, tetapi bagi aku rasanya Nasi Lemak jugak bukan penyebab utama pelajar2 kita menjadi OBESITI. Kalau diharamkan Air Tin Bergas atau JunkFood atau apa2 yang tak berkaitan di kantin tu aku setuju. Nasi Lemak ni kira boleh jer, dah perut Melayu, nak kena nasi jugak. Makan MeeHoon atau Mee, jarang buat kita kenyang kan???
So, apa pulak komen korang.

Thanks…

2 Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.