Travel Blogger Malaysia Influencer

G-Shock MurahBeli GShock Murah

BAS ooo BAS…

Masuk tahun ni dah dekat 5 tahun aku tak naik BAS.

Maksud aku, bas antara bandar. Ala, cam Rapid KL, Metro Bas dan jugak Bas Mini. Kalau mula2 aku sampai KL dulu, dlm tahun 2000, hari2 berebut2 nak naik bas. Tolak sana, tolak sini. Kalau awek, memang sengaja aku tolak la, tp tolak lembut. Hahaha…

Rupernya, dah bertahun2 ni, gaya naik bas, gaya duk dlm bas, still sama cam dulu gak. Penuh. Full. Padat. Pastu naik tolak2 sana sini. Sian betul saper yg slalu kena cam ni. Tambah2 cam aku yg jenis kulit tebal ni. Pantang org ramai, mula la berpeluh atas bawah. Adusss,,, abis lencun.

Aku ingat sistem pengangkutan awam dah OK. Nampak cam tu jugak. Abis, mana pegi budget utk benda2 “facility” yg “diorang” janji dulu. Buat buat lupa ker?
2 Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.