Travel Blogger Malaysia Influencer

G-Shock MurahBeli GShock Murah

brader tu Sengal la…

Ni citer yb baru lepas.
Tadi, cam biasa aku ke Masjid India, Solat Jumaat. On da way tu singgah la jemput si Usop tu, ajak gi Jumaat. Kang kalau tak di ajak, tak pegi lak.
Memandangkan skang musim org meniaga di bulan Ramadhan, kitaorg dr Sogo tu menyusur la kaki lima gerai2 Jln TAR. Dari mereka2 yg jual kupiah, baju Raya, baju Kurung, Kasut, Sandal, TShirt, Kurma, dan mcm2 lagi, hingga la sampai kat ke greai yg jual2 bunga tiruan. Aku kan jenis suka tgk bunga2 gak. Masa duk jengah tu, aku tgk la satu gubahan ni, cantik nyer, sambil duk tgk satu lagi tgh di gubah oleh Brader yg umur separuh abad, gaya ala2 lembut sikit. Kagum aku tgk dia syiok duk gubah. So, memandangkan waktu labat lagi, aku singgah la kejap. Usha, survey sambil jeling2 bunga2 yg ader.
Tak tahan dugaan, aku tanya la brader sengal tu, (kenapa aku panggil sengal?)
“Bang, kalau yg cam ni brp RM?” aku
“Bunga ajer RM90” brader sengal tu
“cantik nyerrr… kalu yg ni” aku
“yang tu bunga jer tau RM90, pasu ko kena bwk sendiri, Isk! nyibuk la.” dia menjawab
Dalam hati aku, “amboi,,, bahasa”
“Dah dah, blah2. Org nak keja la… Menyibuk jer..” lagi dia menambah…
Ceh! terkena aku kali ni, Sia2 kena marah kat penjual bunga tu. Tp yg heran, buka aku jer, Nizam & Usop pun tak tau dia marah2 pasal aper? Cam Meroyan ader. Cam org sasau pun ader. Gaya niaga cam ni pun ader ker? Sabar… sabar… bulan posa ni.
Sambil Nizam ngan Usop dah terguling2 ketawa terbahak2. Gelakkan aku, pastu gelakkan Brader sengal tu. Otak aku masih lagi muskil. Pehal dgn brader sengal tu. Perangai cam org pompuan dtg period. Membebel, aku tak tau dia bebel aper, pastu marah2. Aik, salah ker tanya harga?
Sambil muskil aku tetap ke Masjid India…
3 Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.