Travel Blogger Malaysia Influencer

G-Shock MurahBeli GShock Murah

Iftar at Lanai Kijang

Kali ni, kami ber”Iftar” ke Lanai plak.

Dengan geng2 budak dept aku. Nak celebrate Mr Rabas sempena hampir 40 tahun keja dgn BNM. Lama sungguh. Di beritakan masa Mr Rabas join BNM, siap pakai suar pendek dan songkok senget dan berbasikal tua adalah Uniform seharian. Keja apa time tu, tak la aku paham. Taraf PEON. Tp, level dia adalah jauh besar dr Peon2 biasa.

Skang, Mr Rabas antara pekerja paling lama di BNM. Yer la, masuk keja sini pun masa umur belasan tahun. Bayang kan lah umur dia dah nak masuk 57 tahun. Lama betul, aku baru nak masuk 10 tahun pun dan rasa muak nak keja.
Time muak2 gini la, duk pk2, kalau lah aku cukup duit, aku duk umah jer jaga anak jer. Biar tak kaya, janji utang tak der. Kan? Tp, tu smua angan2 kosong. Mana ada org hidup tanpa utang skang? Lagi tambah utang ader la,,,
Ok la, skang dah nak masuk buka dah ni pon. Apa lagi. Selamat berbuka.

Live dr Lanai.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.