Travel Blogger Malaysia Influencer

G-Shock MurahBeli GShock Murah

Impian Travel Musim Bunga Di Sepanyol April 2022

Impian Travel Musim Bunga Di Sepanyol April 2022, pastinya menjadi impian ramai lagi kaki jalan. Sepanyol antara negara di Eropah yang menjadi destinasi popular ramai pelancong. Negara ini bkan sahaja kaya dengan sejarah, malah penh dengan pemandangan menarik, khususnya bila tiba musim bunga setiap tahun.

Warna berkuasa di Sepanyol semasa musim bunga dan awal musim panas. Berjuta-juta pokok ceri mekar, ladang yang penuh dengan lavender, pokok badam berselimut putih… Berikut ialah beberapa destinasi dengan bunga dan festival bunga yang paling menakjubkan di Sepanyol untuk dinikmati musim ini. Dapatkan kamera anda dan alami musim bunga Sepanyol!

Baca : Tempat Menarik Di Sepanyol Bagi Pelancong

Travel Musim Bunga Di Sepanyol April 2022

 


Impian Travel Musim Bunga Di Sepanyol April 2022

Travel Musim Bunga Di Sepanyol April 2022

Travel Musim Bunga Di Sepanyol April 2022
 

Selimut putih dan merah jambu di Mallorca
Biasanya, menjelang penghujung bulan Januari, Pulau Balearic Mediterranean ini telahpun berubah apabila pokok badamnya mula mekar. Malah, ramai pelukis dan jurugambar suka melawat Mallorca pada masa tahun ini untuk merakamkan detik ketika pulau itu kelihatan dilitupi salji.
 

Travel Musim Bunga Di Sepanyol April 2022
 

Tejeda dan perayaan Almond Blossom di Gran Canaria
Kampung di pulau Gran Canaria ini mengadakan salah satu pesta utamanya pada bulan Februari, apabila pokok badamnya sedang mekar. Ini adalah salah satu perayaan tertua di Kepulauan Canary, dan selain bunga, anda juga boleh menikmati gerai menjual kraf dan mendengar muzik tempatan tradisional. By the way, adakah anda tahu bahawa Tejeda dikatakan sebagai salah satu kampung tercantik di Sepanyol?
 

Travel Musim Bunga Di Sepanyol April 2022
 

Quinta de los Molinos, di tengah-tengah Madrid
Paparan khusus ini adalah luar biasa kerana ia berlaku setiap tahun di taman di bandar Madrid, Parque Quinta de los Molinos (hentian metro Suanzes dan laluan bas 77, 104, 105 dan L5). Sekitar Februari – Mac, pokok badam “bangun” dan menarik semua orang yang mahukan gambar alam semula jadi yang menarik di bandar.
 

Travel Musim Bunga Di Sepanyol April 2022
 

Musim berbunga di Lembah Caderechas, Burgos
Lembah putih yang penuh dengan bau dan rasa buah-buahan, terutamanya kepakaran tempatan: epal reineta dan ceri. April mungkin bulan terbaik untuk menikmati persembahan, menggabungkan suhu sederhana dengan berbunga kebanyakan kebun. Lembah Caderechas hanya sejam dari Burgos, kira-kira 70 kilometer.
 

Travel Musim Bunga Di Sepanyol April 2022
 

Pokok ceri di tanah buah zaitun, Jaén
Di antara hektar kebun zaitun, di banjaran gunung Sierra Magina di Jaén, anda boleh menemui pokok ceri yang sedang mekar pada bulan Mac dan April. Bunga putih memenuhi lembah, masih bertepi salji di sepanjang puncak gunung. Kumpulan pokok ceri terbesar adalah di perbandaran Torres.

Lebih satu setengah juta pokok ceri di Jerte (Cáceres)
Dari akhir Mac hingga separuh pertama April, pokok ceri di Lembah Jerte di Cáceres (Extremadura) menawarkan salah satu musim berbunga yang paling terkenal di seluruh Sepanyol. Cara terbaik untuk menikmati kawasan ini adalah dengan menganjurkan lawatan kereta dan melawat kampung-kampung di lembah, seperti Piornal, Casas del Castañar, El Torno dan Rebollar. Terdapat juga Festival Bunga Sakura dengan pelbagai aktiviti, termasuk pasar yang menjual makanan tempatan, pertunjukan burung hantu, lawatan berpandu, mendaki, dramatisasi legenda tempatan dan banyak lagi.

Sumber : Visit Spain dan Spain Info
 

Travel Musim Bunga Di Sepanyol April 2022

Bkan itu sahaja, boleh rancang perjalanan lain jika anda sdah sampai di Spenyol. Pasti akan teruja sepanjang perjalanan anda ketika di Sepanyol #VisitSpain

One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.