Travel Blogger Malaysia Influencer

G-Shock MurahBeli GShock Murah

Kami Selamat Sampai Di Jakarta Dan Bandung

Setelah menempuh perjalanan hampir 3 jam bersama AirAsia dari LCCT ke Jakarta, kami selamat sampai di Jakarta. Kami tiba di Soekarno Hatta Airport jam 3.00 petang waktu tempatan.

Lepas clear Imigresen dan barangan, kami terus mencari bas untuk ke Stesen Keretapi Gambir. Memandangkan perjalanan ke sana memakan masa hampir sejam, kami terlepas keretapi jam 4 petang. Terpaksa naik keretapi dari Gambir ke Bandung pada jam 5.50 petang waktu Jakarta.

Dan perjalanan menaiki keretapi dari ‘Stasiun Gambir’ ke Bandung sememangnya best. Tunggu di entry lain selepas ini.

Sekarang, kami sudah selamat sampai di Bandung dan menetap di Pop Hotel, bersebelahan bangunan Shopping Mall baru yang diberi nama Festival Citylink.

Hotel ni memang best dan sangat berbeza designnya kalau nak dibandingkan dengan butik hotel yang lain. Warna ceria, seperti di alam Tadika. Nanti MrJocko kongsi entry special pasal Pop Hotel Bandung.

Nak tido dulu, esok nak jalan-jalan lagi. Thanks hotel pasal bagi Wifi PERCUMA 😉