Travel Blogger Malaysia Influencer

G-Shock MurahBeli GShock Murah

Kemeriahan Carnival In Spain 2024

Ramai orang Malaysia sering tertanya tentang kemeriahan Carnival in Spain 2024. Musim karnival sudah tiba! Semasa Carnival, bandar dan pekan di seluruh Sepanyol akan menjadi hidup dengan perarakan yang berwarna-warni, pesta jalanan dan acara kebudayaan. Para peserta menyarung kostum yang cantik, selalunya menampilkan topeng dan reka bentuk yang unik, menambahkan lagi suasana perayaan. Jalan-jalan akan dipenuhi dengan muzik, tarian, dan rasa kegembiraan ketika orang ramai berkumpul untuk meraikannya.

Apa kata tahun ini, ambil peluang bercuti ke Sepanyol? Sertai perayaan dengan menghadiri salah satu karnival terbaik di Sepanyol pada tahun 2024, dan biarkan keinginan dalaman anda untuk menari, menyanyi dan berpakaian menjadi liar. Tetapi di manakah karnival terbaik di Sepanyol? Dan apakah tarikh untuk karnival 2024? Kami mempunyai semua butiran, dan untuk memastikan anda gembira, kami telah mengumpulkan senarai acara paling penting di karnival terbaik di Sepanyol pada tahun 2024.

Baca : Friendly Muslim Travel Di Sepanyol

Carnival In Spain

Kemeriahan Carnival In Spain 2024

Carnival In Spain Date
 

Apakah Karnival di Sepanyol?

Karnival, atau ‘Carnaval’ dalam bahasa Sepanyol, disambut di seluruh Sepanyol sebagai hari terakhir sebelum bermulanya Puasa. Perayaan ini dilihat oleh penganut agama Kristian sebagai peluang terakhir untuk memanjakan diri sebelum bermulanya Prapaskah.

Perayaan termasuk minum dan makan dengan banyaknya digabungkan dengan tarian, perarakan dan suasana pesta umum. Pesta itu berlangsung dari subuh hingga senja dan popular di seluruh negara dengan kawasan tertentu membawa parti itu ke tahap baharu.

Perkataan ‘Carnaval’ dipercayai berasal daripada frasa “perpisahan kepada daging” dan bermula pada zaman pertengahan.

Tidak jarang melihat perarakan, pelampung, pakaian dan persembahan semasa karnival. Ramai yang melihat sebagai berakar umbi dalam perayaan solstis Rom. Akar pagan inilah yang mungkin menjelaskan pengharamannya selama lebih 40 tahun oleh diktator Jeneral Franco.
 

Carnival In Spain Date

Carnival In Spain Date
 

Bilakah Karnival di Sepanyol?

Oleh kerana kaitannya dengan Lent dan seterusnya Paskah, tarikh karnival berubah setiap tahun. Walau bagaimanapun, ia sentiasa pada hari Selasa ke-7 sebelum Ahad Paskah. Ini bermakna ia akan sentiasa berlaku pada satu ketika pada bulan Februari atau Mac.

Sesetengah kawasan mungkin menganjurkan perayaan mereka sepanjang minggu dengan pelbagai perarakan dan persembahan berlangsung, semuanya berakhir dengan acara utama pada hari Selasa. Beberapa kawasan di negara ini mempunyai perayaan yang lebih sunyi terhad kepada satu atau dua hari.

Kami sendiri menunggu peluang untuk ke Sepanyol. Semoga diberikan peluang untuk merasai sendiri kemeriahan di Sepanyol.

Carnival In Spain Date

Sumber : Spain Info

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.