Travel Blogger Malaysia Influencer

G-Shock MurahBeli GShock Murah

MATTA Fair Cuti Cuti Malaysia Yang Pertama Tahun 2020

Persatuan Pelancongan dan Pelancongan Malaysia (MATTA) dengan sukacitanya mengumumkan karnival promosi MATTA Fair Cuti Cuti Malaysia Yang Pertama Tahun 2020 yang akan diadakan pada 4 – 5 April 2020 di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur. Ini adalah salah satu sumbangan MATTA untuk pemulihan industri pelancongan tempatan selepas terjejas oleh pembatalan baru-baru ini dari pasaran China disebabkan oleh Corona Virus.

Presiden MATTA Datuk Tan Kok Liang berkata “Memandangkan sentimen pengguna sekarang, kini adalah masa terbaik untuk mengadakan Pameran MATTA baru secara eksklusif untuk pelancongan domestik yang memudahkan para pelancong Malaysia menikmati banyak tarikan dan tempat selamat di dalam negara, dan untuk pembekal perkhidmatan untuk bertukar fokus dari pasaran masuk ke dalam negeri.”

Baca : Pengalaman Hadiri Matta Fair di PWTC



MATTA Fair Cuti Cuti Malaysia Yang Pertama Tahun 2020

MATTA-Umum-MATTA-Fair-Cuti-Cuti-Malaysia
MATTA Fair Cuti-Cuti Malaysia 2020

“Pameran MATTA Kuala Lumpur dua tahun akan terus menampilkan perjalanan domestik dan luar negara. Pesta yang akan datang, yang biasanya diadakan pada bulan Mac, telah ditunda hingga 1 – 3 Mei 2020 dengan tempat tidak berubah. Sebagai pelancongan domestik sekarang di bibir semua orang, MATTA Fair Cuti Cuti Malaysia akan diadakan lebih awal untuk memenuhi permintaan pengguna. ”

“Seperti dalam Pameran MATTA sebelum ini, pameran pelancongan domestik eksklusif yang akan diadakan pada hujung minggu pertama April ini sangat disokong oleh Tourism Malaysia, syarikat penerbangan, hotel dan tarikan utama, dan ramai yang dijangka melancarkan tawaran yang tidak dapat dinaikkan untuk menarik pengunjung.”

“Perjalanan masuk dan domestik adalah tunggak kembar industri pelancongan tempatan, dengan sasaran yang dijana untuk memperoleh RM100 bilion dalam pertukaran asing tahun ini dan yang kedua hanya dari perbelanjaan pengguna tempatan. Apa-apa kekurangan dalam pasaran masuk boleh digantikan oleh domestik, kerana perkhidmatan yang diberikan kepada pelancong asing dan tempatan adalah serupa. ”

Baca : Laman Web Rasmi MATTA ORG

“Pada tahun 2018, perbelanjaan pelancongan domestik meningkat sebanyak 11.4 peratus kepada lebih RM92 bilion. Daripada 221 juta pelawat domestik, kira-kira 74 juta adalah pelancong yang menginap semalaman dari rumah dan penumpang-penumpang sehari atau pelancong. ”

“Produk pelancongan dan pakej pelancongan yang ditawarkan di MATTA Fair Cuti Cuti Malaysia juga akan menarik ramai warga negara ASEAN, kerana 69 peratus daripada semua pelancong asing ke Malaysia berasal dari Asia Tenggara. Di samping itu, kami mempunyai sejumlah besar warga asing dari seluruh dunia yang bekerja atau menetap di Malaysia dan mereka juga akan membeli-belah untuk tawaran domestik. ”

“MATTA Fair Cuti Cuti Malaysia akan menjadi pusat sehenti yang hebat untuk ejen pelancongan asing yang menganjurkan lawatan ke Malaysia untuk melihat apa yang ditawarkan oleh peserta pameran dan melibatkan diri dengan pembekal secara langsung. Banyak organisasi telah mengambil tahu bahawa Malaysia adalah destinasi selamat dan selamat. Kami juga dinilai dalam 10 peratus tertinggi sebagai negara aman di kalangan 163 negara oleh Institut Ekonomi & Keamanan global.”

Baca : Harga Pakej Pelancongan Murah di Matta Fair Kuala Lumpur

“MATTA Fair Cuti Cuti Malaysia akan menawarkan pelbagai jenis produk baru atau menarik yang membolehkan rakyat Malaysia dengan keinginan untuk bercuti untuk mencari, meneroka dan menikmati dengan ketenangan fikiran. Ini kerana negara kita tetap selamat dari semua langkah yang perlu diambil oleh pihak berkuasa kerajaan, yang mendapat pujian daripada World Health Organization (WHO). ”

Pementasan pameran pelancongan domestik yang berjaya akan menjadi bukti terbaik bahawa Malaysia selamat untuk semua pengunjung dan mesej ini harus disampaikan kepada dunia oleh semua media yang bertanggungjawab dan pemain pelancongan. Malangnya, mereka yang hanya tertumpu pada negatif hanya berjaya menyebarkan azab dan kesuraman, dan ketakutan menyebar lebih cepat daripada coronavirus.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.