Travel Blogger Malaysia Influencer

G-Shock MurahBeli GShock Murah

Al Fatihah kpd mereka…

Mereka Meninggal Demi Rp30 Ribu!

Sure korang penah dgr berita ni minggu ni kan? Puluhan mati di Kota Pasuruan, Indonesia, semata2 berebutkan duit Zakat Rp30,000 bersamaan dgn sekitar RM11.00. Bagi kita, mungkin RM11.00 adalah amaun yg kecil. Tp korang bleh bayangkan sendiri, hanya utk dptkan RM11.00 diorang sanggup berasak2 begitu ramai sehinggakan ramai yg terkorban.


Kalau korang bleh baca citer ni, bermakna, kita jauh lebih baik dr mereka dr segi taraf hidup. Oleh tu, aku rasa, kita perlu bersyukur byk2. Tak dapat aku nak bayangkan lagi, Sib baik aku pernah berpeluang ker Indonesia ni awal tahun ni. Bandung dan Jakarta. Memang, kalau kita dpt tgk mereka2 yg tak bernasib baik, idup mereka terlalu daif. Harap ini smua dapat memberi keinsafan kat aku dan kita smua. Walaupun kita di Malaysia, meh la kita ucapkan Takziah dan Al Fatihah kepada Mangsa.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.