Travel Blogger Malaysia Influencer

G-Shock MurahBeli GShock Murah

Mohon Simpati @ Penipuan ?

Citer ni masa aku di Pasar Ramadhan Jalan Kuching, hari Ahad lepas.

Masa aku tgh bratur nak beli Pulut Bakar, aku prasan sorang MakCik ni, sekitar umur 50-an pakaian Baju Kurung biasa, tidak membawak beg tangan dan jugak beg lain. Dgn kata lain, tangan dia memang tak bawak apa2 brg pun. 

Mula tak kisah, tp tiba2 dia mencelah bertanya kpd tukang jual, kuih tu di buat dari apa? Ikan jenis apa? Kelapa muda atau kelapa tua? Lepas tu dia trus berlalu tanpa membeli apa2 pun dr gerai tu. Aku dah mula rasa pelik skit. nak beli ke nak buat report ala2 interview cara wartawan? 

Lepas aku dapat 2pcs Pulut Bakar, belum sempat aku melangkah 3 langkah, aku nampak MakCik tadi memeluk erat sorang Kakak ni agak2 umur 30an. Sambil duk ckp sesuatu. Tiba2 jer macam spontan Kakak tu kluarkan beg tangannya dan menghulurkan RM10. 

Spontan MakCik tu dgn nanda gembira sambil berkata ” Mintak halal dunia akhirat yer? Terima kasih” dan terus berlalu pergi.

Aku dah kompius di situ. Saper la agaknya MakCik ni?

Wanita Misteri
Gambar Hiasan

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.