Travel Blogger Malaysia Influencer

G-Shock MurahBeli GShock Murah

Pulau Pinang Tempat Keempat Terbaik Di Dunia Best in Travel 2016

Rakyat Malaysia, khususnya orang Pulau Pinang sekali lagi boleh berbangga dengan pengiktirafan ini, yang mana Pulau Pinang Tempat Keempat Terbaik Di Dunia Best in Travel 2016 mengikut Lonely Planet ‘Top 10 Cities List”. Pilihan sebagai tempat keempat ini memberikan gambaran bahawa Pulau Pinang adalah satu destinasi pelancongan antara yang terbaik di dunia yang dipilih oleh pihak Lonely Planet.

Baca : Tempat Menarik Di Pulau Pinang

 


Pulau Pinang Tempat Keempat Terbaik Di Dunia Best in Travel 2016

Penang Lonely Planet

 

Tahun ini juga, Pulau Pinang akan menjadi Tuan Rumah untuk Persidangan Pelancongan Dunia 2016 atau World Tourism Conference 2016 (WTC 2016) bermula dari tarikh 17 hingga 19 Oktober 2016 selepas Bandaraya Melaka pada tahun 2013, Kota Kinabalu pada tahun 2010 dan Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Umum mengetahui bahawa, Pulau Pinang telah lama disenaraikan sebagai Tapak Warisan Budaya Dunia UNESCO sejak tahun 2008. Oleh itu, pemilihan bandar George Town di Pulau Pinang adalah pilihan yang tepat sebagai tempat untuk WTC 2016.

 

best-of-penang best-of-penang best-of-penang

 

George Town ialah ibu kota Pulau Pinang yang terdetak di seberang tanah besar dan punyai keunikkan tersendiri. Manakala sebelah pulau pula, ia mempunyai pelbagai kebudayaan dan tarikan pelancongan utama termasuk yang paling terkenal ialah ‘street food’. Tidak juga lupa, ada banyak bangunan lama yang menjadi ikon pembangunan bandar Pulau Pinang khususnya dan juga tarikan terkini dengan lukisan mural dan street art di Pulau Pinang yang bertaraf dunia.

Tahniah buat orang Pulau Pinang dan semestinya Tahniah Malaysia kerana Penang tercalon dalam tempat keempat

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.