Travel Blogger Malaysia Influencer

G-Shock MurahBeli GShock Murah

Raya Kedua dan Ketiga

Raya Kedua
Lepas makan tgahri, kitaorg trus drive ke Sg Rengit, Pengerang, Johor. Dari JB makan masa 2 jam jugak la. Agak2 sampai sana dah jam 4 ptg. Trus check in Hotel kat pekan Sg Rengit. Plan asal memang nak duk Hotel pasal tak nak susahkan sedara wife aku tu. Segan la nak bermalam umah org. Nak terus balik JB, penat la.
Kat Pekan Sg Rengit tu kira ader byk jugak Hotel2 biasa. Agak2 taraf 2 bintang kot. Tp masa saku duk Hotel HWA tu, betul2 sebelah Maybank dan mengadap laut, aku tgk facilty dia ok gak. Ader aircond, katil King Size, Bilik air cantik, water heater, TV yg penting, serta view ngadap Laut cuma RM110/night. Ok la tu. Kat bwh hotel tu ader kedai makan Restoran Melayu yg di buka sampai jam 5 pagi, pastu ader kedai Kopitiam APEK yg Famous kat Sg Rengit. Famous pasal Kopitiam dia, sarapand pagi Roti Bakar + Telor Ayam Kampong separuh masak. Best ooo, mana nak cari kalau kat KL?

Bergambar di Sg Rengit, Johor.

Check in kat Hotel kat Pekan Sg Rengit, RM110 semalam, facing Laut Cina Selatan. Pintu jalan masuk dan keluar kapal2 laut nak berlabuh kat Pelabuhan Singapore.
Ni Marrybrown tempat kitaorg makan tghari di Sg. Rengit.Sebelah malam baru kitaorg ke Kg Langkah Baik, Pengerang, Johor. Kira2 5km dr Bdr Sg Rengit kot. Beraya umah sedara wife aku. Kawasan sekitar Sg Rengit ni memang area Kampung Nelayan. Tepi pantai, so, korang mesti tau la kalau tepi pantai, kampung nelayan, mesti byk seafood. Kalau byk seafood, tu feveret aku la tu.Memang kami langkah baik punya, pasal aper, sampai jer umah sedara kitaorg tu, dr muka pintu aku dah bau best. Yum yum, selak jer pintu, atas tikar mengkuang, dlm 2 bijik periuk besar, sudah terhidang Masak Ketam rebus sama Ketam Goreng Rempah. Satu mangkuk besar lagi aku tgk Udang Putih size XXXL, di ulangi, size XXXL. Besar tu. Aku tgk bila dah masak, smua udang tu dah jadik kaler Merah yg amat sedap. Hehehe…Apa lagik, org dah ajak makan, kitaorang makan la. Aku duk agak2 la, ketam bunga yg kitaorang makan tu, ader la dlm 30 ekor satu periuk. Memang betul2 layan nafsu makan betul malam tu. Pasal gelojoh makan tu jugak aku tak sempat nak ambik gambar. Lagipon, malu la, umah org. Tp dlm malu tu pun, aku rasa tiba2 sebelah aku ader 8 ekor ketam yg dah aku ratah. Burp. Udang tak tau la brp ekor. Tak sempat nak kira…Balik sampai hotel dah jam 1pagi. Tak larat dah. Trus masuk bilik, tido Raya KetigaEsoknya, kami sarapan kat Kedai Kopitiam Apek. Lepas sarapan, kami trus pegi beraya ke Teluk Ramunia, dan singgah kat Pantai Batu Layar. Cantik tempat tu. Oleh kerana malas nak balik JB lagi, kitaorang stay sana. Sewa 2 chalet. RM80/night. Lepak, sambil mandi laut sampai ke petang.Rupanya makan Ketam blum abis. Petang tu, anak sedara sebelah mertua aku dtg bwk lagi satu periuk ketam buat makan malam. Aper lagi… makan la…