Site icon Travel Blogger Malaysia

Trip Travel Blogger Malaysia MrJocko Sepanjang Tahun 2015

Trip Travel Blogger Malaysia MrJocko Sepanjang Tahun 2015. Alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang telah memberikan rezekinya kepada MrJocko melimpah ruah pada tahun 2015. Tahun 2015 agak mencabar, tetapi rezeki jemputan Trip MrJocko Sepanjang Tahun 2015 memang memberangsangkan. Rezeki ini adalah sokongan juga daripada rakan-rakan Tourism di ASEAN dan juga termasuk recommendation dari rakan-rakan PR Staff yang menyokong hasil usaha MrJocko sebelum ini.

Bermula awal Januari 2015 lagi, MrJocko diberi kesempatan untuk sertai Media Trip anjuran Tourism Victoria untuk mempromosikan bandaraya Melbourne yang sangat menarik. Pertama kali sampai ke Melbourne, ia memang mengujakan.

Baca : Media Trip Ke Melbourne Australia Dengan Emirates Airline

trip travel blogger malaysia

 


Trip Travel Blogger Malaysia MrJocko Sepanjang Tahun 2015

Trip MrJocko Sepanjang 2015 copy

Baca : Melancong Ke Queen Victoria Market Melbourne

Bulan Februari 2015 sepatutnya ada Media Trip ke Bangkok, namun terpaksa dibatalkan disebabkan sedikit isu panas di Bangkok, Thailand. Tidak mengapa, bulan March 2915 ia digantikan dengan Media Trip ke Hua Hin dan Prachuap Khiri Khan yang memang AWESOME. Lokasi baru ini bagi pelancong Muslim, sudah pasti pengalaman terbaik untuk MrJocko.

http://www.mrjocko.com/2015/03/hotel-amari-hua-hin-inapan-mewah-alunan.html

 

Trip Travel Blogger Malaysia MrJocko Tahun 2015

Bulan Mei 2015, MrJocko bersama rakan-rakan terbang ke Tokyo, Jepun. Trip bajet selama 5 hari 4 malam ke Tokyo ini memang best, tambah lagi dengan menggunakan pakej murah ke Tokyo dengan AirAsiaGo, tempahan tiket penerbangan dan juga penginapan. Untuk trip ke Tokyo masa itu, kami gelarkan Trip #Travellawak yang turut disertai oleh Man Raja Lawak, Juara Raja Lawak Musim Ke-5.
 

http://www.mrjocko.com/2015/06/trip-travellawak-tokyo-day-3-teaser.html

Jun 2015, MrJocko dijemput untuk sertai Parti Sambutan Ulangtahun ke-2 AABC di Bangkok. Trip pendek, tetapi penuh dengan info dan menarik kerana ia menggabungkan hampir 100 Blogger dan Penulis dari serata Asia. Terbaik dari AirAsia Bloggers Community.

http://www.mrjocko.com/2015/06/aabc2015-bangkok-photo-rally-blogger-event.html

Selepas Cuti Hari Raya Aidil Fitri, MrJocko menerima jemputan dari Fireflyz dan Tourism Indonesia (Medan) untuk menyertai trip 5 hari 4 malam di Medan. Kali ini MrJocko terpaksa terima setelah 2 kali menolak jemputan ke Medan. Ya ternyata, ada banyak destinasi menarik di Medan yang patut anda teroka dan rasai termasuk Pulau Samosir, Lake Toba dan Taman Simalem.

http://www.mrjocko.com/2015/09/8-tempat-menarik-di-medan-indonesia.html

 

Memasuki bulan September 2015, ada trip paling best setakat ini. Bloggers Trip to Dubai, tajaan Dubai Tourism dan juga Emirates Kuala Lumpur. Ini antara trip terbaik tahun 2015 dan ia memang meninggalkan pengalaman yang sangat-sangat PRICELESS. Ia antara percutian paling mewah pernah MrJocko alami dan bersyukur sangat-sangat.

 

#AABC2015 Bangkok : Photo Rally Blogger Event

 

http://www.mrjocko.com/2015/11/shinkuchan-night-market-pasar-malam-pilihan-di-kaohsiung.html

Bulan Oktober 2015, AirAsiaX dengan kerjasama Universal Studios Japan menjemput MrJocko untuk sertai Bloggers Trip to USJ. Dengan mempromosikan #VacayWithAirAsiaX dan #UniversalStudiosJapan ia memang pengalaman baru MrJocko masuk dan enjoy rides di dalam Universal Studios yang terletak di Osaka ini.

http://www.mrjocko.com/2015/11/trip-ke-universal-studios-japan-yang-awesome.html

November 2015 MrJocko bawa anak-anak dan wife travel ke Da Nang Vietnam. Ini kali pertama kami ke sini dan memang kami sukakan laut di Da Nang.

Kembali dari Da Nang, MrJocko dijemput lagi untuk sertai ASEAN Passport dari KL – JB – Jogja – Bali. Trip kali ini cuma disertai 4 orang sahaja dan ia antara trip paling santai MrJocko dengan servis 5 bintang.

Hari ini, Disember 2015, penutup tahun 2015, MrJocko baru kembali dari Hong Kong. Trip bajet dan murah ke Hong Kong ini memang sempoi dan boleh dilakukan oleh sesiapa sahaja. 

Sekali lagi, Alhamdulillah atas rezeki travel untuk tahun ini, InsyaAllah, MrJocko mensasarkan lebih lagi untuk tahun 2016.

Jangan tunggu masa, Jom Travel sementara ada peluang…

 

#AABC2015 Bangkok : Photo Rally Blogger Event

Exit mobile version