Travel Blogger Malaysia Influencer

G-Shock MurahBeli GShock Murah

Info Travel Malaysia Tarikh Cuti Umum Malaysia 2016

Nampaknya pejam celik kita sudah memasuki tahun 2016. Bagi yang suka travel, masuk tahun baru, sudah pasti berminat untuk merancang ke destinasi percutian yang baharu dan menarik. Nak plan, semestinya kena ada Kalendar untuk semak apakah tarikh cuti umum Malaysia 2016 sebagai panduan.

Bulan Januari 2016 belum ada hari cuti umum, ia dimulakan dengan bulan Februari di mana bermula dengan Cuti Tahun Baru Cina 2016, sempena dengan tahun Monyet katanya.

Baca : Cuti Umum tahun 2013 Malaysia

cuti umum 2016

 


Info Travel Malaysia Tarikh Cuti Umum Malaysia

tarikh cuti umum malaysia 2016
 

Info yang penting anda mungkin akan ingat, di tahun 2016 ini, hari cuti umum banyak boleh anda kumpul untuk dapatkan masa bercuti yang lebih panjang. Tahun 2016 dikatakan mempunyai 9 masa cuti yang panjang untuk anda pilih, jika ingin bercuti dengan tempoh yang lama.

Cuti Umum panjang pada tahun 2016 ini boleh anda dapati pada bulan Februari, May, Julai, dua kali bulan September, dua kali bulan Oktober dan juga 2 kali cuti panjang pada bulan Disember.

Masa untuk rancang percutian anda dan boleh semak tarikh cuti umum malaysia 2016 dengan mudah untuk kesenangan di kemudian hari.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.